Flodhästen har flyttat in. Temporärt.

Jag har ibland den där otäcka "flodhästkänslan" som är som om en stor flodhäst satt sig på min bröstkorg. Ångest kan man också kalla det. Jag kan inte alltid definiera den här ångesten, är det över att jag är "sjuk"? eller är det över att jag inte alltid orkar må helt bra? Oavsett vad det är så är den fysiska känslan av ångest så vansinnigt jobbig. Jag vill ju må bra!!!

Idag har varit en bra och en dålig dag. Lite mixad. På plussidan kan nämnas: bra väder, trevligt sällskap, flera bra upplevelser. På minussidan en hel del "flodhästkänsla", en del ovälkomna tankar.

Igår var jag äntligen på yogalektionen. Det var bra! Jag fick lära mig en hel massa om sånt som yogaentusiaster nog tar för självklart men som trångsynta människor skulle döma ut som flum! Jag tyckte det var mycket som var givande och tänkvärt och min lärare var en härlig person. Hon utstrålade verkligen ett stort inre lugn och det var behagligt att vara i hennes närhet.

I morse skulle jag göra övningarna på egen hand, något som faktiskt fungerade över förväntan! De närmsta 40 dagarna ska jag göra övningarna så seriöst jag bara kan och sen får vi se om jag märker en förbättring vad gäller såväl flodhästkänslan som stress och rastlöshet.

Jag har bokat två nätter på patienthotellet i nästa vecka. Det är ju faktiskt sjukt jobbigt att åka 24 mil om dagen. I alla fall om man ska göra det 20 gånger till den närmsta månaden.

På det hela taget går allt riktigt bra. peppar, peppar. Jag är så enormt tacksam för att jag har det så bra som jag har det. Sätt er på väntrummet vid strålbehandlingen en förmiddag så får ni se vad jag menar! Det jag går igenom är en baggis när man jämför med många andra.

Tjing!


Kommentarer
Postat av: flisalisa

Hej hoppas att din flodhäst känsla börjar ga över.

Men tänk pa att man far känna sig deppig, trött (müde ;-) ) och sjuk. Ibland tror man att man maste vara pigg och glad sa att andra människor mar bra... jag hoppas att du förstar vad jag menar. Kan inte uttrycka det sa bra.

Kunde jag skulle jag skicka dig massor av solsken, kraft och gott humör. Här kommer i alla fall en kram fran mig. kram



2009-04-03 @ 19:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0