Loppis

Idag gjorde jag behandling nummer 24....om jag räknat rätt.

Jag åkte med en person som också får strålbehandling så resan gick snabbt och lätt. Tyvärr är jag otroligt trött så jag måste nog sova middag nu. Suck! Önskar jag orkade mera, men det kommer väl bli bättre.

Kortisonet jävlas med mig och jag får hysteriska "dippar" när blodsockret rasar och jag får panikhunger. Jag tänker bara på godis och skulle kunna äta hur mycket sötsaker som helst. Tur att det inte finns något hemma. Jag längtar tills jag inte behöver kortison mera. Det är ett bra läkemedel för det fyller många bra funktioner men man blir ju så konstig av det.

Nu till min loppis!

Jag ska ägna maj åt att fixa i ordning, det kommer ta en hel månad för att jag blir så trött. Förhoppningsvis blir det bättre och bättre hela tiden men jag får nog räkna med att behöva en del vila. Hur som helst, juni, juli och en bit in i augusti har jag tänkt ha öppet loppisen och då ons-sön mellan 14-20. Detta är i alla fall hur jag tänkt det preliminärt. Jag får se hur allt blir.

Jag kanske får en kund på hela sommaren men det gör inget. Jag tycker det ska bli så roligt att få ha detta som ett projekt. :-)

Dags för middagslur. Imorgon ska jag beställa peruk hos frisören. Spännande.

Kommentarer
Postat av: Linn

Kul med loppis! :) Vart kommer den att vara?? kommer definitivt och shoppar loss! massa vår-kramar från Linn mitt i flyttkartongs-kaoset

2009-04-28 @ 15:43:48
Postat av: Anna-Stina

Önskar lycka till med loppisen, och med återstoden av behandlingen! Peruk, hm, blir det en som är lik ditt vanliga hår eller en olik?

2009-04-28 @ 19:49:28
URL: http://knoppenihjarnan.wordpress.com
Postat av: Anna

Visst är det tur att kortisonet finns, men fy hur man mår... Hoppas du får sluta med det snart. Vilken energi du verkar ha, ta det lugnt så du inte sliter ut dig bara!

2009-04-28 @ 22:19:27
URL: http://annabjorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0