Me, myself & I


Note to self: Ibland är det bra att tänka på andra.

Jag har gått upp i mig själv enormt mycket på sistone. Det är ganska lätt hänt vill jag påstå, speciellt som jag har många runt mig som visar mig fantastiska omsorger, hela tiden!

Ibland är det nyttigt att kliva ur sjuklingsrollen ett tag och istället vara lite "vanlig". Idag pratade jag med L. Vi pratar sällan så det blir vansinnigt mycket att avhandla. Det var så skönt att vara vanlig ett tag, att inte gå upp i sig själv och sin egen hälsa utan bara prata med en gammal kompis. Jag uppskattade det otroligt mycket. Ok, nu pratade vi ju faktiskt en del om min sjukdom men ändå!

Annars har helgen varit väldigt upp och ner. Jag krisar lite då och då, ofta då jag inspekterar mitt ständigt sinande hårsvall! Det ser för bedrövligt ut måste jag säga. Det är en bagatell egentligen, att tappa en del hår, men på samma gång så är det så jobbigt! Jag har insett att jag verkligen tycker om mitt hår!

Nog tjatat om håret! Då jag idag varit  något rent otroligt negativ (åtminstone delvis) får jag försöka med en uppiggande lista:

Saker som är bra just idag:

Våfflor till middag (tack mamma!)

Fint väder

Att det är sådär 3 månader kvar till Arvikafestivalen! I can't wait!

Tv-serier som How I met your mother

Kreativa snilleblixtar som gör mig på gott humör.

All tid då jag inte har yrsel eller på andra sätt mår risigt!

Kvalitetstid med familjen

Att jag har ledigt från strålningen på onsdag! Då ska jag pyssla.

Alla bra böcker jag har tänkt att läsa + all ledig tid jag har framför mig!


Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0