Peruk. Ska det vara så jävla svårt!?!

Jahapp. Ännu en dag gjord. Nu har jag 3 behandlingar kvar!!! Oh joy!

Tyvärr så befinner jag mig i en känslomässig bergochdalbana. Jag gråter, skrattar, är hyperaktiv, slö, deppig, orolig, glad, pigg, rastlös, håglös och förvirrad.....ofta under en och samma förmiddag. Kul.


Idag kände jag mig helt fine tills jag skulle upp på britsen och under masken. Jag fick ett extremt yrselanfall när de lagt mig i masken och gått ut. Första tanken var "ett anfall igen, aaaah!!!!" sen besinnade jag mig lite och insåg att det inte är någon fara. Min förvirrade hjärna vill dock inte släppa detta så det går som en loop i skallen......och påverkar mitt humör något alldeles befängt.

Jag behöver verkligen den här bloggen som en dokumentation av min sjukdomstid, för när det gått sådär ett år ska jag läsa det här igen och förhoppningsvis vara bra mycket bättre än nu. Följande saker SKA vara hundra gånger bättre om ett år än vad det är nu:

1. Jag ska inte vara ett neurotiskt vrak som obsessar över ALLT!

2. Jag ska inte vara helt självupptagen och bara älta min hälsa 24-7!  :-)

3.  Jag ska ha hår på hela huvudet ( i en normal bemärkelse, se generellt utseende hos Homo sapiens sapiens).

4. Jag ska ha ett jobb och jag ska orka saker som andra 26 åringar orkar....på ett ungefär.

5. Jag ska väga väldigt mycket mindre och jag ska ha kondition och styrka som är hundra gånger bättre än vad den är nu.


Bra mål va?


Nu till detta med peruken......

Hysteriskt roligt. Jag har för stort huvud för att kunna ha en peruk!!!!!

Det visade sig efter två misslyckade försök att inget passar på min skalle, oh the horror att behöva få en för liten peruk nerkörd över skulten! Så de har beställt några size XXL tills i nästa vecka....men allt var otroligt komplicerat och summan av det hela var att jag har för stort huvud och på grund av detta så är allt krångligt. Typ.

Ha,ha....man måste ju skratta åt eländet. Jag har i alla fall valt en peruk....fast med tanke på mitt astronomiska huvudomfång så får de fixa en annan färg än vi tänkt för vi bubbleheads får tydligen välja mellan typ 2 färger eller nåt.

Jises...... jag får avvakta tills på tisdag för att därefter få fixa en peruk samt klippa bort mitt nuvarande barr. Jag ska få en jättekort frisyr. Kommer bli spännande.

To be continued.....

 Ambitionen är nu att få en fantastisk helg, trots perukfadäser, orosmoln och en flodhäst som tillfälligt satt sig på bröstet.

KÄRLEK!!!

Kommentarer
Postat av: Desirée

Man måste få beklaga sig i din situation!

Jag tycker du är urstark!!!

2009-04-29 @ 20:25:15
URL: http://kadoff.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, du skriver bara för roligt alltså! :)

Ja har också megastort huvud, lär väl heller inte få på mig dessa peruker då...

Höga mål är väl bra att ha och sträva efter, bara man inte blir för besviken om man inte når riktigt ända fram...

Men det fixar du!

2009-04-30 @ 08:25:32
URL: http://annabjorn.blogspot.com
Postat av: Sara

massor med kärlek till dig med!

och stora kramar

2009-04-30 @ 23:40:52
Postat av: Anna-Stina

Jag tror du kommer att nå dina mål, och ja, det är otroligt att kunna se tillbaka ett år senare och inse hur långt man har kommit sedan dess! Det är ett av många skäl till varför det är bra att blogga. :)

2009-05-02 @ 21:01:06
URL: http://knoppenihjarnan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0