Syntharfrisyr passar i Arvika.


Nu är det typ 3 månader till Arvikafestivalen. Då jag numera är fläckvis skallig vore det kanske läge att skaffa den berömda syntharfrisyren som så många festivalbesökare har. Eller som grannen sa, varför inte en mohikanfrisyr? Jag skulle nog se vansinnigt bra ut i det....

...or not. Jag ska nog spara det hår jag har kvar. Det känns direkt korkat att raka mycket av håret med tanke på att dessa kala fläckar kanske inte kommer att täckas med hår igen. Ever. Erkänn att det är en ganska trist framtidsvision att för evigt ha stora områden av skallen som är hårlösa?! För att muntra upp mig själv har jag gjort följande lista:

SAKER ATT GÖRA MED MIN POTENTIELLT PERMANENTA SKABBRÄVSLOOK:

1. Tatuera mig på de kala fläckarna. Typ något obegripligt som poesi på sanskrit eller ordspråk på thai. De största områdena är ovanför öronen och motsvarar en knuten näve i storlek. Visst kunde tatueringar bli väldigt intressant?!

2. Skaffa extensions. Typ bara på sidorna och i enormt stor mängd. Resultatet skulle bli häpnadsväckande. Snyggt?

3. Peruk! Obs! Bara om jag får ta en med midjelångt blont hår. Att ha min vanliga frisyr och färg vore väl inget kul!

4
. För evigt gå helrakad på skallen. En del av er vet ju att jag var snaggad för 9 år sedan. Favorit i repris?

5.
Lära mig att virka mössor, tova hattar och knyppla kepsar (?) och därigenom aldrig blotta min skalle. Kan ge upphov till en del diskussioner på framtida arbetsplatser, vem kan neka barn att ha på mössor och kepsar i skolan när fröken alltid envisas med utflippade huvudbonader!

Nej, att tappa håret är en baggis, egentligen. Låt mig bara älta det här en smula och vänja mig vid tanken. Det är trots allt så att det är en stor skillnad mellan att raka av sig håret frivilligt och att se det falla av i stora testar.

Nu ska jag ut i naturen. Här ska krattas med stor frenesi. Jag är hos svärföräldrarna och där finns en tomt som storleksmässigt motsvarar den vid Versailles. Jag kommer ligga utmattad bakom vinbärsbuskarna imorgon och då inte hunnit mera än en hundradel.

Jag har möjligen ett sinne för överdrifter.

Det är hur som helst härligt med vår och med fint väder.

Tjing.

Kommentarer
Postat av: Desirée

Jag tyckte du var grymt snygg med rakat och grönt =)

I vilket fall kommer jag ihåg att jag tyckte du var väldigt cool där på stallcafét =P

2009-04-12 @ 12:00:27
URL: http://kadoff.blogg.se/
Postat av: Anna-Stina

Kanske tribalrakning kan vara något? ;-)



Förstår att det måste kännas jättejobbigt när håret faller av. Tur att du har tjockt hår, som du skriver. Kommer inte håret tillbaka lite senare? Du kan säkert hitta nån frisyr som funkar. Om inte annat så har jag hört om hårtransplantation... :-/

2009-04-13 @ 17:49:47
URL: http://knoppenihjarnan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0