trädgårdsarbete, planer, muffins och sol!

Lägesrapport:

Då jag lever ett synnerligen händelserikt liv är helger som denna inget undantag! Till exempel så var min kära "särbo" hemma och bistod mig i mina energiska försök att skapa en trädgrård. Här följer ett axplock från vad denna helg bjöd på:

....Vi slarvade bort en spade, vilken nu är återfunnen (en jädrans tur för den är inte min).

..... vi har grävt upp en miljon rötter och flyttat på lika många plantor flox!

......Min kropp värker av kombinationen inga muskler + energiska försök till trädgårdsarbete. Suck!

.....Vår mjärde slängdes i sjön, drog upp och visade sig innehålla noll och ingenting.

......Jag har upptäckt att jag är grymt duktig på att hugga bort rötter med yxa (fast jag blev löjligt trött!!).

.......Jag fick ett energiskt bryt i morse och bakade frukostmuffins till familjen. Dessa har övergått till att även bli lunch och middagsmuffins. Tänderna gnisslar av allt socker.

......oändligt med tid har lagts på att planera min loppis. Jag är exalterad bortom beskrivning. Det känns hur spännande som helst, men jag får ta lite jobb i taget. Jag hatar att min kropp strejkar så fort jag blir för trött. Jag vill inte vara som en risig pensionär i kroppen och få gå och vila så snart jag blir sliten! Aaargh!!! Måste komma ihåg att jag blivit bättre och att formen ändrar sig upp och ner, jag kommer inte alltid vara såhär.

.......För tusende gången har jag insett hur mycket jag har att vara tacksam för. Jag har det oförskämt bra för det mesta och dagar som den vi hade igår gör att man helt sonika älskar livet. Jag vet ingen plats jag hellre skulle vilja vara på, jag bor mitt i ett verkligt Bullerbyn, fullt av en massa excentriska människor. :-)



Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, det låter som du haft en härlig helg! Vad skönt. När öppnar loppisen? Så man vet när man ska komma och hänga på låset liksom...;)

Massor med sol och kramar till dig!

2009-04-27 @ 20:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0