Barnvakt, sommarjobb och för mycket kärleksmums.

Idag har jag känt mig duktig. Jag har äntligen fixat klart the guestroom...så nu är det bara ni kommer och bor över. Golvet är snett så in i bomben, det blir vidrigt varmt när det är soligt (söderläge all the way baby!) men det är ändå ett jädrans trevligt rum. Lämmeltåget kan komma nu. Allt är klart.

Vidare så har jag passat barn. Sjuuukt roligt. Som den lärare jag är så skulle vi ägna oss åt pyssel- det var kul men deras koncentrationsspann är icke så långt. Vi hann byta aktiviteter 4596 gånger på de dryga 2 timmar vi lekte. Fast det var kul. T ex så  lekte vi att mina gosedjur var vilda djur och de bodde i min gröna 70-tals alkov. Det var en farlig /magisk skog. Vidare lekte vi disco (jag var DJ och tog emot beställningar. Dessa utgick främst från skivomslagen) vi lyssnade på Chubby Checker, Jerry Lee Lewis, indisk bollywoodpop samt bob dylan. Den sistnämnda stoppade jag innan den hamnade i spelaren. Vi var ute efter riktigt drag på vårt disco. På det hela taget hade vi en grym lekdejt. Vi pysslade massor. Klippte, klistrade och strödde pärlor överallt. Jag har fått en rosa pärlplatta i form av ett hjärta samt choklad intrampat i mattan i present, samt två teckningar som de tejpade upp på garderoben "I det finaste rummet" dvs vardagsrummet. :-)

Jag älskar 3-åringar. Finns det en härligare ålder!?! De är såå roliga. Hon som var här idag sa "det är joligt att leka häj, fåj ja tåmma igen?!" Underbart.

Jag har även fått sommarjobbet helt fixat nu. Känns som lagom mycket jobb, lagom mycket ledigt. Jag börjar nästa vecka. Det bästa är all den friska luften jag får, och all motion. Trädgårdsarbete rocks!

Igår råkade jag göra kärleksmums, lyxvariant med massor av daimchoklad i och grejer. Råkade. Det är nämligen livsfarligt att ha sådana hemma. Måste ta en paus från bakandet. Nu blir det hälsoliv som gäller.

Tjing.

Kommentarer
Postat av: Desirée

Jag kommer gärna och hjälper till med de livsfarliga kärleksmumsen =P

2009-06-03 @ 22:13:47
URL: http://kadoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0