Sjukt snyggt. Det mesta faktiskt.

Jahapp. Så har man peruk. Det känns konstigt...och ser konstigt ut. I alla fall om du frågar mig. Jag antar att det handlar om att vänja sig, som med så mycket annat. Det är väl kontrasten mellan min snaggade synthfrilla och min vuxna perukfrisyr som blir lite underlig....men jag ska testa den lite mera imorgon så får jag se hur den känns då.

Förutom att äntligen ha fått peruken klar så har det mesta i mitt liv handlat om huset på sistone. Detta hus är då mitt sommarresidens. Det är byggt 1928 och klumpigt renoverat av en massa idioter sedan dess. Det är att uttrycka det milt. Golvet lutar sinnessjukt mycket, färgen flagar, det är hål överallt där mössen enkelt kommer in....ja, listan kan göras lång. Om man ska titta på husets förtjäster så kan man nämna följande:

1. Jag får bo ensam i det. Det innebär 3 rum och kök som jag får ha för mig själv!!

2. Det har väldigt mycket charm. Man trivs i huset och mysfaktorn är hög.

3. Alla mina pinaler ryms under ett och samma tak och jag får äntligen tillfälle att rensa ut saker. Högen som ska till loppis växer och börjar bli oroväckande hög. Jag har en tendens att förivra mig och rensa sådant jag egentligen behöver....

4. Jag har en egen trädgård!! Den ser inte mycket ut nu, men tanken var ju att det skulle bli en prunkande oas i klass med Mainau....jo tjenare...jag har liksom kommit av mig lite som trädgårdsmästare men till mitt försvar måste jag säga att jag är extremt busy med huset.


Jag flänger runt som ett skållat troll i huset, jag vill få allt färdigt. Det tar sådan enorm tid för vi började med att flytta ut en massa saker samtidigt som vi flyttade in våra prylar. Mitt i allt så ska vi städa hela stället...gaaah!! Nu har jag i alla fall snart fått in allt som är mitt. Det är bra. Imorgon tänkte jag satsa på att få bort de sista lådorna, sen är det bara att städa. Det roligaste kvar alltså....

Jag kan se nu, efter att mamma varit här och hjälpt mig med gardinerna i två rum, att det kommer att bli sjukt snyggt. Jag är så glad att jag får bo här den här sommaren.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna-Stina

Det låter supermysigt! :)

2009-05-13 @ 18:09:17
URL: http://knoppenihjarnan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0