Flytten är på G!

Yes. Nu är det den stora dagen. Datumet jag varit som besatt av under de senaste 9 dagarna! Vi flyttade in i vår lägenhet i morse. :-)

Jag tenderar att bli lite överdrivet exalterad över saker jag ser fram emot. Så även beträffande vår flytt. Jag tänkte mig nog att allt skulle bli kalasbra bara vi fått komma hit. I verkligheten är det väl halvbra än så länge...

På + sidan:

- Vi har i alla fall en toalett som vi slipper dela med 10 andra på vandrarhemmet...eller var det ännu fler?

- Vi har vår egen lya, och den är fin!

- Om bara 2 dygn kommer vi ha fått hit åtminstone halva vårt flyttlass!

- Läget!! Vår lya ligger precis brevid ett stort strövområde och varenda jäkel i området är ute och joggar hela tiden, förhoppningsvis kommer det göra att vi blir motiverade att röra på oss....vi hoppas...

- Vi får ny spis, ny bänkskiva, lagat några hål, nya golv i kök o sovrum....och lägenheten är i övrigt väldigt fin.


På - sidan då......

- Mattläggaren har varit här idag och rivit upp köksmattor o sovrumsmatta. Det är grundarbetat för att lägga ny matta, men klart är det inte förrän imorgon någon gång. Just det, han kommer före kl 07.00 imorgon....

- Vi har ett spartanskt hem för närvarande. Luftmadrass, diskar gör man i handfatet i badrummet och kyl o frys står på trekvart i vardagsrummet...men det är ju bara för några få dagar.

- Jag hatar att vänta på saker, allt ska helst hända NU....så jag skulle klättra på väggarna nu i frustration om det inte vore för att jag är förkyld och seeeg som sirap.

- Med flytt kommer utgifter....varför, varför kan man inte få persienner som ingår i hyran? Det är andra gången vi köper persienner i samband med flytt! Och nej, vi har inte varit smarta och flyttat med dom tidigare...

- Det är sååå trist o tröttande att flytta, jag tycker jag har gjort det lite för mycket i år. Jag har räknat ut att jag varit involverad i 4 flyttningar i år.... nu får det vara nog på ett tag.


Men, nog med gnäll om flyttning. Det känns bra med lägenheten och får vi bara komma i ordning kommer det bli GRYMT!!!

Dagens stora + var att vi fann superfina gardiner på rea (50%), värsta kapet!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna-Stina

Jag tror det blir jättebra, när ni väl har kommit iordning! :-)

2009-09-04 @ 14:08:48
URL: http://knoppenihjarnan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0