time well spent...

Så här är det att ha en hundvalp:

GALET!

Han tuggar på mina armar, hänger i byxbenen....och han skäller av alla orsaker som tänkas kan...men ibland bara för att få uppmärksamhet.

Suck...dubbelsuck! Jag är så trött, så infernaliskt jättetrött. Jäkla hund! I natt vaknade han 3 gånger och skulle ut. Det var bara att kliva upp, fast jag var så trött så jag raglade runt. Igår var jag så utmattad av att sköta Freddie, inte sova ordentligt samt av att det hände saker i ett kör under hela dagen, så jag var yr av trötthet. :-(

Men, det är bra att jag blir så här trött....det är bra att jag blir lite yr...för det är terapi i detta. Jag tvingas inse att det inte är så farligt att bli jättetrött, att jag överlever yrsel och dylikt.

Vad jag nog inte överlever är skitigheten. ALLT är så rörigt, så smutsigt och så kaotiskt. Jag tycker inte alls om det. Mitt inre är i balans när min tillvaro runt mig är i ordning. Men återigen så får man se valpen och allt han innebär som ett slags terapi. Det är nyttigt att utsättas för oreda och kaos. Så även för mig.

Nu skulle jag kunna somna på köksbordet tror jag (kan inte gå o lägga mig för då vaknar vår gaphals till hund).

Nej, skärpning! Mera kaffe och helst något som innehåller choklad. Det är medicinen.

Måste även träna Freddie i att vara ensam. Han är superkass på det för närvarande. Jag var ute ur rummet i ca 3 minuter förut. Då lyckades han välta kompostgallret (hans staket mot sovrummet) och yla sig fördärvad.

Tjing på ett tag! Zzzz......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0