Morgan Alling, morötter och stickning.

När man som jag har en sjukdom så gäller det att vara positiv. Detta kan inte påpekas nog ofta. Vill man lära sig hur man ska vara på detta vis kan jag rekomendera filmen Happy-go-lucky. Den är sjukt positiv och glad och lite naiv. Fast mest blir man glad. Jag kände mig väldigt inspirerad när jag såg den.

En annan sak som gör mig glad och positiv är fint väder. Solsken och lagom halvkallt. Då är livet bra!

Morgan Alling är bra. Jag gillar honom mågot alldeles otroligt. Vilken skön människa! Se honom på let's dance ikväll. Fantastiskt.

Morötter gillar jag väl sådär måttligt, men jag ämnar trotsa mördarsniglarna och odla en jäkla massa morötter. Det är ju grymt nyttigt. När jag gick i gymnasiet hade jag en helt absurd morotsfas då jag konstant gick och åt på morotsstavar. Detta upphörde då en lärare påpekade att ett sådant frenetiskt ätande kunde leda till att jag blev gulorange i hela huden. "Shit!" tänkte jag, och upphörde omedelbart. Nu tror jag nog han överdrev en smula, men måttlighet är väl alltid att föredra.

Stickning är sjukt bra. Det hjälper hjärnan att varva ner. I alla fall min som ganska ofta är på högvarv. Vidare gör det att man får tiden att gå. Bra för ensamma pensionärer och för mig. När jag nu ska strålas kommer jag ha mycket tid.....tur då att stickning finns. Fortsätter jag i den här takten kommer alla få halsdukar i julklapp!

Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0