Halvvägs till målet + hårchock!!

Det hjälper inte hur mycket man än förbereder sig mentalt, vissa saker bara drabbar en.

Jag har obsessat över att jag ska få kala fläckar i skallen där jag strålats, intalat mig att det inte spelar någon roll....men lik förbannat fick jag ett psykbryt igår. Vi firade A:s fördelsedag något försenat. När jag kliade mig i hårbotten följde det med en hel hårtuss ner i handen och jag fick som sagt en knäpp.

Återstoden av kvällen spenderades i badrummet där jag hysteriskt drog loss testar av hår. Insane!
 Nu hör det till saken att jag har en väldans massa barr, så ett visst bortfall gör inte så mycket. Jag har fortfarande en kraftig kalufs. Dock är det tämligen osexigt med stora kala fläckar på skallen, men det finns ju värre saker!

Framöver kommer jag tappa mer och mer hår, men det är okej, för nu har det ju börjat, det är bättre än att gå runt och vänta på det. I kväll blir det sjal runt skulten. :-)

En hårkris är inte hela världen, men igår var det jobbigt. Jag erkänner det bredvilligt, hår är faktiskt viktigt.


Vad gäller bra saker så kan jag härmed meddela att:

1. JAG HAR GJORT HALVA STRÅLNINGEN!!!! 14 av 28 gånger är nu avklarade! :-)

2. Tiden på patienthotellet gick bra. Visserligen spenderades det rädd mycket pengar som ett rent tidsfördriv men tusen tack till alla er som besökte, fikade, käkade och pratade med mig!  Era omsorger är guld värda!!

3. Jag har en ny och flådig telefon. Känner mig galet nöjd. Det är en sådan avancerad pryl, jag har kameramobil, musikfunktioner och spel, jag har inte koll på en bråkdel av alla finesser men jag är sååå nöjd!

4. Det är påsk = jag är inte den enda förutom mormor som är ledig hela tiden. När det är helg finns det andra som är det också! Yeeey!


Glad påsk till er allihop! Jag har tur som har så många fina människor runt mig.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Desirée

Jag förstår verkligen känslan av att tappa hår. Jag freakade totalt efter jag hade haft körtelfeber och håret bara gick att dra av. Fördelen är att det växer ut igen!!!

Och, funkar telefonen ute i skogen??? =)

2009-04-10 @ 09:16:49
URL: http://kadoff.blogg.se/
Postat av: katrin

Åh kameramobil! då förväntar jag mig många fler bilder i den här bloggen ;)



Glad påsk raring!!!!

2009-04-10 @ 19:09:34
URL: http://superklubben.blogspot.com
Postat av: Helena

Ja, mobilen funkar!!! :-) Katrin, det utlovas fler bilder. Kanske freak bilder av min fläckvis kala skalle. :-P



Tyvärr kan det bli så att jag inte får tillbaks det hår som faller av. Kan bli bestående skador av hårsäckarna. Men, man får avvakta och se.

2009-04-11 @ 18:44:39
Postat av: Anna-Stina

Lycka till med resten av strålningen! "Bara" halva kvar!

2009-04-13 @ 17:50:59
URL: http://knoppenihjarnan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0