skogspromenad och vår.

Det är vår. Detta faktum gör livet lättare att leva. När jag mår skräp undrar jag hur skräpigt det egentligen skulle vara om jag gick igenom allt detta i november.

Det är tur att det är april.

Just nu mår jag illa. Det är en dålig sak helt klart. Det riktigt dåliga är att den säkerligen beror på att jag oroar mig.

Symptom på strålningens biverkningar finnes ej. I svaga stunder beter jag mig dock som en hypokondriker som läst bipacksedeln på alvedon. Då hispar jag upp mig till oanade höjder och tror att jag lider av allt och lite till. I bra stunder har jag inga problem alls.

Det är ju vår. Vem kan väl vara sjuk eller hysteriskt nojjig då?

Nej, bra dagar, då är det verkligen frid i själen.

---------------------------------------------------------------------------------

Rolig manlig sköterska på strålningen idag:

- Vad heter dina möss då?

- Öhh....den ena heter i alla fall Göte.

-Jag tycker den andra ska heta örngott. För kan man heta Wilgot så kan man heta örngott! Eller hur?"

- Eh.....jo, men visst.

-Äntligen någon som håller med mig!!

Efter denna ordväxling var han otroligt nöjd med sin humoristiska läggning och stod och skrockade som den värsta tomte. Vad gör man inte för att glädja folk.

Göte & Örngott it is.
-----------------------------------------------------------------------------------

Nu har jag gjort 11 av 28 stålbehandlingar. Wee!!! Bara 17 kvar. :-)

Behandlingen är helt okej nu, masken är okej, personalen är som sagt bra. Det som tär lite på mig är resorna och planerandet. Jag blir rätt trött av att tänka ut hur jag ska ordna saker. Jag som är ett organisatoriskt snille (if I may say so myself!) blir aptrött av att planera. Det bästa för min hjärna vore en personlig assistent av det slag som kändisar har. En som kan ordna tråkiga saker, planera åt en...och allt sånt. Vad kostar det tro? Kan E betala?

Nu ska jag sova. Jag ska stoppa om alla spöken och demoner och bjuda dom att ligga under sängen snarare än i min skalle.

Ingen vits att vara rädd eller orolig, åtminstone inte efter 22.00. Dom sover ju.

Kommentarer
Postat av: Anna-Stina

Visst är det lättare när det blir vår!



Men jag skulle också önska att du hade en personlig assistent som kunde planera och göra allting åt dig.

2009-04-07 @ 08:09:29
URL: http://knoppenihjarnan.wordpress.com
Postat av: Anna-Stina

Tror min kommentar försvann, men jag ville bara säga att visst blir det lite lättare när det blir vår! Och jag tycker att du borde ha en personlig assistent.

2009-04-07 @ 08:11:54
URL: http://knoppenihjarnan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0