Att må kasst.

Min läkare har sagt till mig att jag måste lära mig själv att tampas med oro. Att inte förlita mig på min omgivning. So true. Men vad gör man när oroskänslor blir för stora? Om ingen finns i närheten, då måste jag handskas med det på egen hand, men finns det en förälder eller A i närheten, då lägger jag allt på dom. Just nu mår jag lite tjyvigt. Har varit på stan och fixat mat. Det är rent löjligt vad jag spenderar pengar bara på mat. Jag menar, varje måltid får jag ju köpa ute på stan. Försöker att inte lyxa....men det blir dyrt ändå.

Efter att ha fått i mig lite mat så har jag promenerat för att hitta närmaste mataffär. Väl där kom den gamla ångesten krypande. Jag kan inte förklara vad jag känner eller varför....men jag blir stressad och rädd...och jag börjar tänka på epilepsin. När jag hamnar i sånt brukar det enda vara att låta det gå över. Inte så lätt....men det går ju bort om man bara väntar ut det. Jag brukar alltid vilja gå och lägga mig...det blir som en hysterisk idé, "måste hem till sängen". Får jag bara komma "hem" så ordnar det sig. Det lustiga är att man trots ett antal liknande "ångestattacker" inte lär sig att det ju bara är att ta det lugnt. Jag blir skraj varje gång.

Jag är redan trött på det här stället. Inte ens två dygn sedan vi lämnade huset o familjen. Jag hatar att A vill plugga här. Just nu mår jag pyton. Jag vill sitta hemma i skogen och slippa utmana mig själv. Kan jag inte få gå runt hemma med föräldrarnas hund och bara drälla. Låt mig slippa att vara vuxen ett tag till! Jag vill faktiskt inte vara duktig. Jag skyller all oro o fjantig osäkerhet på tumöreländet. Jag var tuffare förr....tror jag.

Imorgon måste vi flytta till vandrarhemmet här brevid för här är fullbokat. Det kommer troligen bli ÄNNU värre än nuvarande boende. Skjut mig någon.

Kommentarer
Postat av: Desirée

Jag tror knappast det bli värre. Om du har tur åker de skrikande barnen hem snart. Och du, tänk vad besviken du skulle bli när du är gammal och kommit fram till att det enda du har gjort är att sitta i en skog. Jobbigt nu - men fatta vad underbart när du har klarat dig igenom det!

Blir garanterat bätter när du får en bostad och ett nytt hem också!

kram på dej!

2009-08-25 @ 19:14:40
URL: http://kadoff.blogg.se/
Postat av: Mia

Helena!

Jag förstår precis hur du har det..jag har oxå haft en massa strategier om något ska hända,varit arg på att detta med huvudet drabbade mig,tagit ifrån mig min styrka men vet du-det är vi själva som skapar våra rädslor..utmana dig själv som du gjort,ha telefonen i handen,dina nära är bara ett telefonsamtal iväg,skapa dig ett nytt nätverk,att vara ensam är inte bra när du känner dig som du gör..skapa vardag dvs gör en sak varje dag och inte flera..lär dig djupandas och beröm dig själv..man får vara liten (det har jag oxå varit fast jag varit militär,chef för 35 personer,mamma till 4 barn)Det är ok,sätt inte alltför stora krav på dig själv hur du varit utan möt "nya Helena" där du finns idag.Du verkar vara en driftig tjej men det är ok att stanna upp oxå..Tänker på dig och hoppas du får en fin dag!

Kramar från Wien

2009-08-26 @ 06:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0