Bättre dag för dag. Hoppas jag.

Inte fastna i negativa tankar och blicka bakåt, inte fastna, blicka framåt. :-)

Jag har fått bra pepp från Mia m fl. Tack!

Idag känns allt bättre. Har spenderat dagen med A och vi har packat och flyttat tvärs över gatan till vandrarhemmet. På något sätt så känns det lättare. Antar att det beror på att vi nu har tillgång till ett självhushållningskök...och att vi fått ordna till det med bilen och packningen osv.

Jag har ev en besökare imorgon...ska bli roligt. På fredag tänkte jag åka till M och barnen och sova över. Jag behöver sysselsättning och aktiviteter som gör dagarna meningsfulla. Så småningom behöver jag ett jobb. :-) Men en sak i taget. Först få lägenheten, sen få hit flyttlasset och sist ordna jobb.

Jag kommer uppskatta det så enormt mycket att få bo i lägenheten. Jag vet sedan tidigare att jag verkligen är beroende av att få ordning runt mig, det är ett väldigt ocoolt drag i min personlighet, jag själv imponeras av motsatsen. Tänk att vara helt avspänd, kunna trivas varsomhelst och inte hänga upp sig på att få det ombonat och "strukturerat"....men kan man göra om sig själv? Jag är ju den jag är....klart att jag ska utmana mig själv och utsätta mig för situationer som är mindre kontrollerade...men jag är den jag är....det är det allt bottnar i, att acceptera den man är.

Idag har i alla fall varit bra. Vi har som sagt flyttat, handlat lite mat till frukost och middag....och vi har fikat med nya vännerna M&M. De är rasande trevliga och glada och jag tror vi kan hitta på en hel del kul tillsammans.

Saker jag ser fram emot i höst:

Få flytta in och göra iordning lägenheten.

Börja plugga engelska.

Ta upp jogging igen.

Börja med bågskytte igen.

Skaffa ett jobb. Typ springvikarie i skola o barnomsorg.

Nu ska vi snart göra middag på v-hemmet. Blir spännande. :-)

Kommentarer
Postat av: Desirée

Shit! Bågskytte! När höll du på med det senast? Aldrig hört! =)

2009-08-26 @ 17:18:10
URL: http://kadoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0