I'm back!!

Ok nu har det gått löjligt lång tid sedan jag bloggade. Skälet till detta är att internet inte funkat på några veckor, men nu är jag tillbaka.
 För att tillgodose mina fans får jag plita ner en snabb lägesrapport:

- Jag har drivit loppis under hela sommaren med mycket hjälp från familjen. Det har varit kul och gått bra! :-)

- Jag har joggat två gånger och styrketränat typ...3 gånger på hela sommaren....strålande resultat. :-)

- Pappa fixade en tavla till bågskyttet så nu kan jag öva inför mitt storslagna återinträde i denna sport. Förra gången jag övade gick det...sådär. Men practice makes perfekt som det heter.

- Jag har börjat på med det digra arbetet med packning, sortering, ompackning och städning inför vår flytt. Suck! Efter detta vill jag inte flytta mer...någonsin...men så blir det såklart inte.

- Jag har jobbat klart på mitt bästa jobb ever. Kyrkogårdsarbetare/vaktmästare i kyrkan. Härligt folk, trevlig stämning, varierande jobb....bara, bara bra. :-) Dessutom innebar det att jag kom upp i tid och att jag cyklade och fick motion.

- Jag har sökt en herrans massa kurser till högskolan i Borås men inte en aning om vad jag ska gå i höst.....kanske ska börja samtiga kurser o se hur det funkar? Ta typ 150 p i höst? :-) Mest sugen är jag nog på engelska...eller bibliotekarie.

Hur som helst. Sommaren har varit neurotisk men även trevlig, fin och bra. Jag har bra människor runt mig och en tillvaro som är ruskigt bra på många sätt.

Jo, förresten så har vi varit en knapp vecka på Island. Det var bra och kul...och läskigt då jag är rädd för i princip allt man kan vara rädd för. Men man måste möta sina rädslor, och det har jag gjort....men jag har inte blivit befriad från exempelvis flygrädsla, höjdrädsla, samt en samling andra. Jag är skitskraj när jag reser, men som sagt...kämpar på ändå.

Om man vill till Island bör man nog åka nu, för det är förhållandevis billigt och ett schysst resmål i allmänhet. Bäst var Blå lagunen, att se en aktiv gejser samt att tokshoppa i Reyjkavik.... :-)

Allt gott!

Kommentarer
Postat av: Anna-Stina

Välkommen tillbaka!

Aha, så du funderar lite på att omskola dig? Bibliotekarie kan jag rekommendera, har själv läst B&I i Borås och det är himla kul att arbeta på bibliotek! :-) Det liknar läraryrket.

2009-08-11 @ 15:13:01
URL: http://knoppenihjarnan.wordpress.com
Postat av: Mia

Hej!

Härligt att få en update-var lite orolig ett tag men du ha verkligen haft fullt upp. Isalnd skulle jag oxå vilja åka till..men,har precis som du massor av nojjor varav flyga är en..men, jag tänker som så-livet är här&nu och en läxa är förmodligen att släppa kontrollen och bara åka med i livets ström.

Hoppas du får det lite lugnare framöver och att du kan bestämma dig för vilken kurs du vill göra.

Kram från Wien

2009-08-12 @ 08:48:09
Postat av: katrin

Hurra! Borås ligger bra mycket närmre Göteborg än Blomskog. Då får du absolut komma och hälsa på mig så kan givetvis jag ta en tur till Borås.



Har förresten påbörjat boken nu om de dekadenta polynesierna. Fascinerande läsning I say.

2009-08-12 @ 11:16:00
URL: http://www.superklubben.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0