Val...

Så här blev det:

Jag ska läsa kvällskurser i specialpedagogik. Så småningom ska jag läsa engelska och vad gäller bibliotekarie så har jag lagt ner det. Det känns inte hundra procent superbra. Men gör saker någonsin det? Jag vill gärna läsa till bibliotekarie men samtidigt så kan jag inte låta bli att tokgrubbla över hur dyrt det skulle bli, hur få jobb det finns....och över det faktum att det är 3 års studier.... så jag skippade det....Dessutom har jag inte hunnit testa att jobba som lärare ens, och jag vill plugga så mycket annat.....som engelska, och Tove Jansson och sådär 4000 andra högskolepoäng i olika ämnen...

Jag är, för att använda ett engelskt ord, indecisive. Jag har svårt för att bestämma mig för saker så ofta kastar jag mig över ett alternativ bara för att jag får panik av hela beslutsfattandet. Det är ju helt vrickat att jag BÅDE är obeslutsam OCH impulsiv...men sådan är jag.

Beslut....tröttar ut mig. Jag skulle gärna ha en rådgivare som kom med kloka och övertänkta råd. Inte ha en omgivning som avfärdar mig med orden "JAG tänker inte välja åt dig, det måste du fixa själv!". Jag vill att folk kommer med konkreta råd. Jag får spunk av att grubbla på saker. Bara sedan jag började skriva det här föll jag tillbaks in i "borde jag bli bibliotekarie" snurret.... GAAAH!!!! Störande.

Livet var så enkelt förr. Äsch det har varit relativt enkelt under hela mitt 25 åriga liv. Jag har fattat beslut snabbare än snabbt och jag har grubblat, men saker har fixat sig. Nu sitter jag och krånglar och kan inte bestämma mig...fast jag rimligen borde ha blivit klokare med åren... det var skönare när man gick i förskolan och ena dagen ville bli ballerina och nästa dag "ha kontor" för man hade sådär 20 år kvar tills man eventuellt skulle genomföra dessa högtflygande planer. :-)

Nu ska jag sova, sluta tänka och bara chilla med mormor imorgon. Jag har tryckt på paus nu.

Kommentarer
Postat av: Anna-Stina

Vill inte på något vis stressa dig, men masterprogrammet i B&I är "bara" på två år...

Ja, det är många stora beslut man behöver ta i livet och inte är det lätt alltid. ;-) Men det brukar bli bra tillslut, oavsett.

2009-08-17 @ 08:42:59
URL: http://knoppenihjarnan.wordpress.com
Postat av: Elin Pelin

:) ha ha ha ja de där besluten är svåra att ta men som vi säger i Arvika "Dä årner sä. Å årner dä sä inte så kvetter dä!" :) Kram på sä!

2009-08-20 @ 21:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0