"Har du gett dom nåt namn då?"

Dag två av strålbehandlingen. Det är verkligen lustigt hur jag först kunde känna sådan panik inför masken, nu känns det helt okej! Visst att den är tajt och att man ligger med huvudet i ett märkligt läge, tiltat bakåt och fastklämd mellan en massa plast!
MEN, det går bra. Jag fick bra tips och råd från psykologen och nu har jag bokat en privat session med en yogalärare som praktiserar kundaliniyoga. Ska bli spännande tycker jag. Man kan ju fråga sig varför det ska vara nödvändigt, men det är ganska enkelt. Genom denna yoga kan jag bli bättre på att andas rätt, att slappna av och klara att varva ner. Det behövs!


De sköna damerna på strålningen har nu frågat mig, två gånger i rad, om jag döpt mina möss. De jag håller i händerna när jag ligger o får behandling. A hävdar bestämt att de lär få strålskador, icke ty de är gjorda av tyg och syntetiska material!

På namnfrågan har jag svarat ett bestämt "nej!" men idag kom jag på det. De har fått namn nu. Infantilt? Oh yes, men vad är väl livet om man inte kan bejaka barnsligheter?! :-)

Vidare har min goda vän K gett mig ett fantastiskt tips, att räkna upp positiva ord från A till Ö. Det hjälpte enormt när jag tyckte det kändes skumt att strålas igår. Jag kom dock bara till I. Hädanefter kommer strålningen gå så fort att jag nog inte kommer tänka värst mycket. Allvarligt talat så är det löjligt snabbt gjort, men tur är väl det!

Imorgon har jag flera saker att se fram emot:

Testa kundalini yoga för första gången.

Köpa en ny mobiltelefon, för första gången ska det bli en som är lite häftig, i alla fall med mina mått mätt.

Kanske gå på bio.

Sova middag? Jag gjorde det idag, det är alltid lika trevligt!

Kommer bli en bra dag.

Tjing.

Kommentarer
Postat av: Desirée

Den där yougan låter frän!

Och ny flashig mobil är aldrig fel =)

kram!

2009-03-24 @ 16:00:36
URL: http://kadoff.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va bra du är!!! Fortsätt tänk positivt!

Kramar

2009-03-24 @ 21:08:16
Postat av: Hanna

Wohooo va mycket material du publiserat! Har inte kunnat va inne för min dator har inte fungerat och då har jag inte haft adressen till din blogg. Men nu är den i mycket bra skick! Du är helt fantastisk helena! Och det menar jag från djupet av mitt hjärta. Du är en rikgtig kämpe och din positivitet lyser så starkt igenom. Härligt att det känns bättre med masken, måste underlätta oerhört! här i göteborg lyser solen men vindarna är kalla. Känns trist då man konstant misstar sig med för lite kläder som jag nästan alltid gör! Ser framemot besök under våren/sommaren av dig! Kramar i massor!

2009-03-25 @ 11:25:17
Postat av: Karolina

Vad heter de då?!? Helt nyfiken så klart!

2009-03-25 @ 12:26:08
Postat av: Flisalisa

Guten Tag liebe Helena !

Jag trodde du hade en abborre med dig pa stralningen. Är det möss som gäller nu?!

Hoppas allt e okej och att du inte är för rädd i masken. Här snöar det faktiskt idag och man blir ganska deppig av detta eländiga väder...

Hoppas det är bättre hemma i svealand.

Kram kram fran mej!

2009-03-25 @ 12:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0