The mask.

Vad händer idag?

Idag ska jag ligga i maskeländet i en timme. Usch och fy.... kan det bli mera klaustrofobiskt?! Jag förstår att jag behöver masken för min egen säkerhets skull. Viktigt att strålarna går rätt och inte in i vitala delar av skallen....men det är fortfarande horribelt.

Först lägger dom mig till rätta på en bår. Därefter placeras en plastform under min nacke för att stabilisera, och sist knäpps masken fast vilket täcker hela huvudet och halsen. Då alla procedurer avslutats sitter jag som fastskruvad. Jag tror att jag har cirka en mm extra utrymme över kinderna så att jag kan andas....i övrigt är jag fast.

Om jag börjar tänka på obehaget i att sitta fast blir jag nog galen på mindre än en minut. Sålunda gäller det att inte tänka. Eller tänka på sånt som är trevligt. Följande saker kan man tänka på:

- Bra saker som gör en glad.

- Låttitlar från A- Ö

- Lista alla de resmål man besökt i kronologisk ordning.

- Vad man skulle köpa om man hade obegränsat med pengar.

- Saker att ta med till en öde ö.

- Räkna ut hur mycket det skulle kosta att köpa de saker jag för närvarande verkligen vill ha.

osv....

Det bästa är att jag i dag gör det värsta, när jag har klarat det så har jag 28 gånger till som kommer gå lättare.

Jag tar med min aborre som jag fått i present. Det är en nalle som jag kan hålla i när jag ska ligga i masken. Det gäller att komma på strategier som funkar.

Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0