überproduktiv

Jag kom på att jag glömde saker som jag tänkte skriva. Bäst att skriva igen.

1. Jag fullkomligt älskar tanterna på strålningen. De är så underbara. Idag sa de bara "har du en dålig dag? Det är helt okej!". Så jäkla skönt att bara få vara som man är. Det är ingen som bryr sig som jag står och gråter en skvätt med mina IKEA gosedjur i händerna och en flodhäst av ångest som sitter på bröstkorgen. Det gör inget att må skräp, det kan vara en mycket bättre dag imorgon. Eller så blir det inte det, men det är lugnt oavsett, för tanterna kommer klappa mig på armen ändå och vara sådär trygga.

2. Regina Spektor. My god, kan det bli vackrare eller mera innerligt när någon annan sjunger? Jag tror inte det, hon är den allra mest fantastiska. Just nu är hon så bra att jag lätt skulle offra alla andra gamla husgudar och musikaliska hjältar för att få höra henne live. Med detta sagt så är det lite märkligt att jag inte åker på Hultsfred.

3. Det luktar av strålningen. Superskumt. När maskinen ställt in sig färdigt och slutat att surra så luktar det märkligt. Starka saker helt klart. Läskigt starkt med tanke på att kraften i strålningsmaskinen ska få cancerceller att dö. Det är viktigt att komma ihåg en sak, själva behandlingen är inte farlig, inte obehaglig och absolut inte smärtsam. Den är helt okej att gå igenom. I alla fall för mig, men säkert också för många andra.

4. Att helt gå upp i en diet under namnet LCHF som bygger på att man äter MASSOR av fett men inga kolhydrater, det är inte smart när man ska gå igenom en behandling som riskerar att göra en tämligen illamående. Fett tenderar att göra att man mår lite extra illamående. Börjar jag må illa ska jag leva på morötter och knäckebröd...och choklad.

Nu ska jag se på rent hus på tv 4. Jag är ett fan av den blonda tanten som tycks älska bakterieodlingar.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Desirée

Ja, regina spektor är fantastisk, men hultsfred är det nog inte. Men du bör helt klart åka på arvikafestivalen i år, fleet foxes (!) kommer ju t.ex. dit!

2009-03-25 @ 20:18:10
URL: http://kadoff.blogg.se/
Postat av: Anna-Stina

Vad skönt att det är bra personal på strålningen! Det gör ju faktiskt väldigt mycket till eller från hur man blir bemött och behandlad. Vad skumt det måste vara att gå igenom strålningsbehandling. Men vad gör man inte för att bli helt frisk!

2009-03-26 @ 15:27:21
URL: http://knoppenihjarnan.wordpress.com
Postat av: Louise

Jag är också ett fan av Regina Spektor och bakterietanten i rent hus! Jag städade ur kyl och frys i söndags och kände mig som henne. Särskilt när jag hittade en liten rund burk med gelé i. Det var en massa fina mönster i de penicillinodlingarna vill jag lova :)



Men nu är det rent och fräscht i kylen igen.

2009-03-26 @ 17:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0