Ny tillvaro, människan är i sanning anpassningsbar!

Nu har vi bott i Borås i knappt 2 månader och vi har haft valpen Freddie i ca 4 av dessa månader. Livet har verkligen förändrats. Vi har blivit som småbarnsföräldrar utan barn och jag har någon annan att ta hand om och tänka på. Hela världen kretsar inte längre runt me, myself & I.

Jag har fått några nya bekantskaper, jag är igång med pluggandet..har tagit i alla fall 1,5 poäng nu... :-) Tror jag totalt tagit 286,5 högskolepoäng...eller något vid det här laget... ;-) På det hela taget är livet riktigt bra nu. Det går allt längre mellan stunderna av deppighet och jag har mera energi och livslust. Det är lätt bisarrt att tänka att jag för mindre än ett år sedan låg på operationsbordet...ännu färskare är ju upplevelserna av strålbehandling...man har en otrolig förmåga till anpassning, tillvaron görs begriplig med enkla medel och tur är väl det. Jag är så tacksam över varje dag jag får och framför allt över alla de dagar då jag är glad och mår bra.

Det är en ynnest att få vara frisk, glad och nöjd med tillvaron!

Nu ska jag tvätta och plugga...kanske se lite på tv. Freddie snarkar för övrigt så att väggarna skakar. :-)

Allt gott!

Kommentarer
Postat av: Desirée

HÄRLIGT!

2009-10-15 @ 07:17:15
URL: http://kadoff.blogg.se/
Postat av: Anna-Stina

Ja, det är helt otroligt vad man kan anpassa sig egentligen. Vad skönt att du inte deppar så mycket längre, hoppas du kan trivas i Borås! Så himla bra att du klarar av allt detta mindre än ett år efter operationen, som du skriver, och strålbehandlingen! :-)

2009-10-15 @ 16:29:09
URL: http://knoppenihjarnan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0