Min valp!

De senaste veckorna har gått ruskigt fort. Först vandrarhemsdagarna då jag mest traskade runt och kände mig vilsen...och shoppade... sen kom de hektiska dagarna då vi flyttade in i lägenheten och då vi SLET med att få den i ordning. När vi så kommit i ordning fick vi den lätt rubbade idén att skaffa oss en blandrasvalp. Jag har väl aldrig kommit på något så stolligt, och jag har ändå hittat på en hel del genom ården. Men, nu är han här..vår Freddie...och det är ett slit utan dess like. Jag har varit ute med honom ca 3000 gånger sedan vi hämtade honom (i fredags).

Han är fin...och söt när han sover... :-) Nej då, det är roligt som sjutton att ha en hund, men det är och det kommer blir ett otroligt slit innan han är en duktig och lydig hund.

Det kanske allra bästa med honom för närvarande är att jag inte har tid att grubbla på mig själv, på framtiden eller på något över huvud taget. Det är skön vila för skallen att inte kunna grubbla.

Annars går det trögt...inga studier och inget jobb. Jag har sökt en kurs i eng för sent och jag har dessutom försökt komma undan reglerna genom att tillgodoräkna mig en kurs jag läst i Karlstad men det godkändes ej, så det är kört att läsa den kursen i höst. Nu blir det 2 kvartskurser i höst...som jag tänkt från början....och förhoppningsvis någon slags jobb...om det så blir gatusopare (inget fel i den sortens jobb men jag är ju utbildad lärare).

Jag hatar att leva med osäkerhet, att inte ha några jobb, inte veta vad som ska hända...det enda jag vet är att vi nu har Freddie och att han är vår prioritet...inga fler slödagar då jag kan göra vad jag vill. Nu har vi vår jycke och han måste få mat och omsorg och promenader....fast för närvarande går han ca 200 meter och sen somnar han....ungefär. :-)

Osäker framtid, galet busig hundvalp...jag tycker ändå livet är bra. Jag är glad för det jag har och för att jag åtminstone för närvarande inte deppar eller grubblar. Nu äter Freddie upp en handduk...bäst att stopa honom.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna-Stina

Åh, vad roligt med hund, jag älskar hundar! Det är helt rätt att man får fullt upp när man har hund! Det är nästan som att ha barn. Vad bra att du har hunden nu när du inte kom in på de kurser du tänkt dig. Det blir promenader istället och lekar. Vad söt Freddie är!

2009-09-16 @ 11:25:34
URL: http://knoppenihjarnan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0